donderdag 17 januari 2008

Hé, een varken

Een mens past zich aan. Als je op Cuba bent, worden allerlei dingen vanzelfsprekend en vergeet je dat het hier anders is. Een bananenboom had ik nog nooit van mijn leven gezien, nu keek ik er achteloos naar. Een boom met bananen, ja, nou?
Een paar palmen? Ik deed nauwelijks moeite mijn ogen te fixeren.
En dieren lopen overal vrij rond. Je komt overal varkens tegen, in de buurt van huizen, maar ook op de snelweg. De buschaffeur hield regelmatig al toeterend in om een varken, een geit of een koe van de weg te krijgen.
Als hier een koe op de A1 werd gesignaleerd, zou het verkeer ontregeld raken en zou het zeker op de radio komen, bij het nieuws of zomaar tussendoor, als extra verkeersinformatie. Op Cuba niet. En dat is niet omdat de wegen op Cuba te verwaarloze zandpaden zijn, kijk maar. Het is er alleen wel minder druk.



Geen opmerkingen: